Connect with us

Υγεία

Αγχώδεις διαταραχές: Η απλή καθημερινή συνήθεια που τις μειώνει κατά 60%

Το τρέξιμο, το περπάτημα και γενικότερα η ενασχόληση με τα σπορ αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης αγχώδους διαταραχής.

Δείτε τι ισχύει για τα δυο φύλα αλλά και το είδος του σπορ που έχει σημαντική θεραπευτική δράση

Τρέξιμο για την καταπολέμηση της ανησυχίας, περπάτημα για τον έλεγχο του στρες και της βελτίωσης της ψυχικής διάθεσης… Η άσκηση θεωρείται υποσχόμενη στρατηγική για την αντιμετώπιση των αγχωδών διαταραχών, ωστόσο η διάρκεια, η ένταση και το πρόγραμμα άσκησης σε σχέση με τη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης παραμένουν ακόμη υπο διερεύνηση.

Οι αγχώδεις διαταραχές εκτιμάται ότι επηρεάζουν περί το 10% του πληθυσμού και είναι δυο φορές συχνότερες σε γυναίκες παρά σε άνδρες.

Σουηδοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Lund δημοσίευσαν έρευνα στο Frontiers in Psychiatry όπου διαπιστώνουν ότι όσοι πήραν μέρος στην μεγαλύτερη κούρσα σκι μεγάλων αποστάσεων (Vasaloppet) μεταξύ του 1989 και 2010 είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης αγχώδους διαταραχής συγκριτικά με όσους δεν έκαναν σκι κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.

Η έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία 400.000 ατόμων σε μια από τις μεγαλύτερες επιδημιολογικές έρευνες και στα δυο φύλα.

Ενδιαφέροντα ευρήματα για τις γυναίκες

«Διαπιστώσαμε ότι η ομάδα με τον πιο ενεργητικό τρόπο ζωής είχαν σχεδόν 60% χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης αγχωδών διαταραχών κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης διάρκειας 21 ετών» δήλωσε η πρώτη συγγραφέας της έρευνας Martine Svensson καθώς και ο κύριος ερευνητής Tomas Deierborg από το Τμήμα Πειραματικής Ιατρικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου του Lund.

Ο παραπάνω συσχετισμός παρατηρήθηκε σε άνδρες και γυναίκες, αλλά οι συγγραφείς διαπίστωσαν μια αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών σκιέρ. Ενώ η απόδοση των ανδρών σκιέρ δεν φάνηκε να επηρεάζει τον κίνδυνο εκδήλωσης αγχωδών διαταραχών, η ομάδα των γυναικών σκιέρ με τις υψηλότερες αποδόσεις είχε διπλάσιο κίνδυνο αγχωδών διαταραχών συγκριτικά με εκείνες που ήταν σωματικά δραστήριες αλλά σε πιο χαμηλή ένταση (ωστόσο θα μπορούσε ενδεχομένως η διαφορά να αποδοθεί στην πίεση για υψηλές επιδόσεις που αντιρροπεί την ηρεμιστική δράση της άθλησης). Και πάλι όμως συγκριτικά με τον κίνδυνο εκδήλωσης αγχωδών διαταραχών στο γενικό πληθυσμό των μη αθλούμενων γυναικών, ο κίνδυνος για τις ελίτ αθλήτριες παρέμενε χαμηλότερος σημειώνουν οι ερευνητές.

Η ενδιαφέρουσα ανακάλυψη συσχέτισης μεταξύ φυσικής απόδοσης και κινδύνου αγχωδών διαταραχών στις γυναίκες καταδεικνύει επίσης την ανάγκη περισσότερων ερευνών πάνω σ’αυτό τον τομέα.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η σχέση μεταξύ συμπτωμάτων άγχους και αθλητικής δραστηριότητας μάλλον δεν είναι γραμμική, αλλά επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων όπως γενετικούς, ψυχολογικούς παράγοντες και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας.

Σε ό,τι αφορά το είδος του σπορ πάντως – το σκι σε αντιδιαστολή με άλλα σπορ – ενδεχομένως να υπερέχει αναφορικά με άλλα αθλήματα στη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης λόγω της μεγαλύτερης επαφής με τη φύση εικάζουν οι ερευνητές. Επίσης επισημαίνουν ότι οι έρευνες που εστιάζουν σε διαφορετικά σπορ μπορεί να έχουν ελαφρώς διαφορετικά αποτελέσματα, αλλά στην εξίσωση αυτή παίζουν ρόλο και παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία και που δεν είναι πάντα εύκολο να ελεγχούν στο πλαίσιο μιας ανάλυσης.

Διαβάστε επίσης:

Σκύλος: Γιατί κυνηγά την ουρά του και πότε αυτό είναι ανησυχητικό;

Κανέλα: Τα 10 εκπληκτικά οφέλη για την υγεία σας

Σχολεία: Έως 50.000 μαθητές θα μολυνθούν από κορωνοϊό, λέει ο Τζανάκης

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν

 Πηγη

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

More in Υγεία